torstai 23. toukokuuta 2013

Hei hei ja näkemiin!


Vajaat kolme vuotta sitten tallustelin yksin Madridin lentokentällä. Ostin oluen ja toisenkin, istuuduin lattialle ja annoin tuntien vieriä. Kuuntelin musiikkia mp3-soittimestani. Katselin ohikulkevia ihmisiä. Poltin ketjussa hermotupakoita ja jännitin. Lopulta kello oli tarpeeksi paljon. Astelin koneeseen, asetin pehvani lämpimään istuimeen ja suuntasin kohti uutta ja eksoottista manteretta. Tarkemmin sanottuna Buenos Airesia.

Keväinen Buenos Aires otti minut avosylin vastaan. Oli aurinkoista ja suht lämmintä. Kaikki oli puhkeamassa kukkaan. Oli helppo hymyillä. Buenos Airesilla oli minulle paljon tarjottavaa. Sain kunnian tutustua sen ihmisiin, nähtävyyksiin, yöelämään, kulttuuriin, ruoka- sekä juomatarjontaan ja kieleen. Hiljalleen ja huomaatta rakastuin kaupunkiin ja sen päättömään vilskeeseen. Toki kaipasin myös kotimaatani ja läheisiä ihmisiä mutta ajan kanssa kaipuu haaleni ja lopulta unohtui kokonaan. Oli parempi elää hetkessä.

Minulla oli paljon opittavaa. Paljon uusia asioita mihin totutella. Asetuin aloilleni, opettelin espanjaa, tein töitä ja elin suhteellisen normaalia elämää. Tajusin, että olin aivan oikeasti onnistunut tekemään uudesta kaupungista itselleni kodin jossa viihdyin. Voi sitä onnistumisen fiilistä!
Toki olin ja tulen aina olemaan "se ulkomaalainen". Tiedän, etten voi täysin sulautua joukkoon, mutta olen silti ylpeä itsestäni enkä häpeä suomalaista aksenttiani enkä kalpeaa ihoani.

Elämäni täällä Buenos Airesissa on ollut yksi jännittävä seikkailu ja olen ikionnellinen, että uskalsin ottaa askeleen kohti tuntematonta. Löysin rakkauden ja ihania ystäviä. Tajusin vihdoin mitä haluan "isona" tehdä ja onnistuin tavoittelemaan unelmaani. Synnytin suloisen pojan, joka mullisti elämäni lopullisesti. Kohtasin monet haasteet ja olen kertakaikkisen ylpeä itsestäni.

Nyt minun on tullut aika heittää hyvästit Buenos Airesille ja palata takaisin kotimaahani. Olen haikea mutta onnellinen. Tiedän, että tulen vielä palaamaan monta kertaa ja rakastumaan tähän sekamelskaiseen miljoonakaupunkiin uudestaan ja uudestaan. Samalla kuitenkin arvostan ja rakastan kotimaatani aivan uudella tavalla. En koskaan tajunnut kuinka hyvin asiat Suomessa ovat. Kirosin vain kuinka tylsään maahan olin syntynyt. Kolme vuotta kolmannessa maailmassa avasi silmäni ja kasvatti henkisesti.

Lähdin Suomesta yksin, hukassa, tylsistyneen ja tietämättä mitä elämältäni halusin. Nyt palaan takaisin perheellisenä, onnellisena, ylpeänä ja määrätietoisena ihmisenä.

Kiitos kuuluu sinulle Buenos Aires. Nähdään taas pian! KIITOS! <3

Ps. Seuraavan kerran kirjoitan sitten Suomesta. OO ÄM GEE!

English: It is the time to say goodbye to Buenos Aires and return to my home country. Not for good but for now. Buenos Aires has been treating me well and these years have grown me so much as a person. I am extremely happy and proud of myself. It was a huge decision to move to Buenos Aires but I haven't regreted it for a second. I left Finland being lost and lonely, not knowing what to do with my life and now I am returning with a family, dreaming big and knowing exactly what I want to do "when I grow up". I am so happy.

Goodbye Buenos Aires and thank you for everything!! I will see you soon!

3 kommenttia:

  1. Muistan kun lähdit. Pelkäsin miten pärjäät, koska olit hieman ujo ja arka. Olit rohkea, koska uskalsit tavoitella unelmaasi, läheteä katsomaan miltä muualla näyttää. Olen edelleen kiitollinen siitä, ettet lähtenyt Intiaan:) Olet todella kasvanut henkisesti näiden vuosien aikana. Sinusta on tullut aikuinen nainen ja upea äiti. Olen todella ylpeä sitä minkälainen sinusta on kasvanut näinä vuosina. Ujo ja arka tyttö on kadonnut :)

    VastaaPoista
  2. Vau, minkä seikkailun olet siellä toisella puolella maapalloa kokenut. Tervetuloa kuitenkin takaisin Suomeen! :) Toivottavasti koko perheesi ihastuu Pohjolaan! :-)

    VastaaPoista
  3. Toivottavasti jatkat bloggaamista. :)

    VastaaPoista