keskiviikko 11. huhtikuuta 2012

Mistä hyvä mieli?

Nyt kun täytyy elellä ilman kameraa niin tuntuu hölmöltä postailla mitään kun ei voi liittää kuvia mukaan. Tekee kuitenkin mieli kirjoitella jotain, joten päätin tulla vähän moikkailemaan ja tekemään yhden kivan haasteen minkä sain tuossa joku aika sitten.

Nyt on tosiaan pitkä pääsiäisviikonloppu takana. Vietettiin to-su Marxin perheen viikonloppuasunnolla Pilarissa, jota joskus aikasemmin oon myös paratiisiksi kutsunut. :) Oli ihanaa nauttia kuumasta auringon paisteesta (yhtäkkiä täällä onkin taas tosi keväiset kelit, hassua! Ihanaa!) ja ottaa ihan rennosti. Syötiin oikein kunnolla (ei enää ikinä jälkiruokia mulle! Raskaus on vieny mun itsekurin) ja vietettiin aikaa Marxin perheen kanssa. Pääsin taas sylittelemään pientä puol vuotiasta vauvaa ja taas kerran onnistuin pitämään sen itkutta ja se jopa nauroi mulle. Jesh! Tää meidänkin vauva on saanut oikein kunnolla virtaa raajoihinsa ja se vetelee kuperkeikkaa mun masussa ihan yhtenään. Potkua ja iskua on niin kiva antaa varsinkin iltaisin just kun mami olis nukkumaan menossa. :P Nyt tää raskaus vasta alkaa tuntua todelliselta, vauva liikkuu ja on oikeasti elossa. Kiva tunne. Eihän tässä itseasiassa kovin montaa kuukauta enää olekaan odotettavaa jäljellä.
Pääsiäisviikonlopun jälkeen oon istunut selkä vääränä tietokoneen äärellä, kuluttanut mun aivoja puhki ja kääntänyt tiedostoja suomesta englanniksi aiheena tietoliikenne ja verkostoituminen. Ihanaa. :D Teen siis myös freelancerina kääntäjän hommia, toooodella harvoin tosin. Onneksi sain hommat hoidettua valmiiksi tänään ja nyt saa taas hengittää eikä tarvitse miettiä dead-linea.

Nyt tää meni kyllä ihan lätinäksi... Mun piti tulla sitä haastetta tekemään mutta rupesinkin jaarittelemaan ihan muista jutuista. Sain siis haasteen, jossa tulisi listata kymmenen hyvää mieltä tuottavaa asiaa. Olisin voinut kompata Initaa jokaikisessa kohdassa, taidetaan nauttia aikalailla samoista jutuista. Oli siis super hankalaa lähteä keksimään enää mitään noin kattavan listan jälkeen mutta yritys-hyvä-kymmenen.

Luonto & maisemat. On ihanaa olla luonnon keskellä, katsella ympärillensä ja nauttia maisemista. Se rauhoittaa mieltä ja saa yllättävän hyvälle tuulelle. Säällä taikka vuodenajalla ei ole väliä, luonnossa on aina kaunista oli sitten kesä, kevät, syksy taikka talvi. Paarmat ja sääskit tosin poistaisin mielelläni vaikka kokonaan. Ei tulis ikävä.


Valokuvaus. Ei varmaankaan kovin yllättävä veto tässä vaiheessa. :P On ihana kantaa kameraa mukanaan ihan kaikkialle ja miettiä erilaisia kuvakulmia ja kuvaus mahdollisuuksia. Vielä ihanampaa on tietenkin niitten toteutus ja varsinkin sillon kuin on onnistunut nappaamaan paljon hyviä ja laadukkaita, omaa silmää miellyttäviä kuvia. Niitä on myös kiva fiilistellä jälkikäteen ja muistella menneitä.


Ruoka & juoma. Jos mua kiukuttaa, niin useimmiten se johtuu nälästä. Erilaiset makuelämykset on aivan taivaallisia. Valitettavasti musta tuntuu, että oon kokenut niitä mielen räjäyttäviä makuelämyksiä lähinnä Suomessa. Argentiinalainen perusruoka lihoineen ei oikein iske muhun. Meidän viimevuotinen "viinireissu" oli kyllä ikimuistoinen. Ne viinit ja niiden maut sekä pienet purtavat siinä sivussa. Ihan mielettömiä makuelämyksiä.


Matkustelu. On ihanaa tajuta, että tilillä olis just sen verran rahaa että jonnekin pääsis matkustamaan. Sitten alkaa se hillitön suunnittelu "minne lähtis?". Se saattaa olla stressaavaa, mutta itse ainakin nautin siitä. Ahmin tietoa netistä, googletan eri kohteita silmät kiiluen ja kun vihdoin olen saanut liput maksettua voin vain odottaa ja keskittyä matkasta haaveiluun, laskea päiviä. <3 Mun matkustelu alkaa jo siinä vaiheessa. Hassu juttu. Tietenkin sitten kun pääsee tienpäälle alkaa uudet seikkailut ja se vasta jännää onkin. Ai että mä rakastan matkustelua niiin paljon!


Palkkapäivä. Heh. Kuulostaa ehkä vähän typerältä, mutta niin se vaan on että palkkapäivänä ei murheet paina. Voi ostaa juttuja, hemmotella itseään, tili ei näytä surullisen tyhjältä ja on jotenkin lepposa fiilis kun sitä rahaa löytyy. Niinhän ne sanoo, että raha ei tee onnelliseksi mutta oon mä aika varma siitä, että jos mun tilille rapsahtais joka kuukausi mojova summa euroja niin ihan varmasti olisin kyllä pelkkää iloa koko likka. Senttien venytys meinaa on jotain todella turhauttavaa.


Hengailut hyvässä seurassa. Mikä onkaan sen ihanampaa kun viettää rentoa iltaa hyvässä seurassa. Nauretaan, jutellaan, tehdään oikeastaan ihan mitä vaan. Se voi olla vaikka leffailta kullan kainalossa, jäätävät persekännit parhaitten kavereiden kanssa tai kokkailua äitin tykönä (tietty äiti kokkaa ja minä katon vierestä, ehheh). Ei sillä oo väliä mitä tehdään, koska hyvässä seurassa hengailusta tulee aina vaan niin pirun hyvä mieli.


Kevät. Ehdottomasti mun lempi vuodenaika. Kaikki herää henkiin, aurinko tulee esiin, linnut laulaa, ilmat lämpenee, elämä on ihanaa, maailma hymyilee ja sitä rataa. Se tekee mut niin onnelliseksi. :)


Rakkaus. Kun on joku joka välittää niin tottakai siitä tulee hyvä mieli. Sinkkuilussakin on omat plussansa mutta pienen vertailun jälkeen voin väittää, että rakastuneena olen onnellisempi. Toisaalta kaikki riidat ja parisuhdekriisit voi saada mut ihan pohjamutiin mutta niinhän se menee. Rakkaus tekee mut sekä todella onnelliseksi että ajaa mut hermoromahduksen partaalle. :P

Musiikki. Se säätelee mun mielialoja ihan totaalisesti. Se saa mut ikemään silmät päästä, se saa mut hymyilemään, nauramaan, laulamaan, tanssimaan ja tekemään ihan mitä vaan. Se saa mut tosi hyvälle ja energiselle tuulelle ja toisaalta se voi saada mut myös alakuloiseksi. Sillä on niin suuri vaikutus muhun, että elämä ilman musiikkia tuntuis hirmu tyhjältä.


Yllätykset. Aika harvoin niitä kohdalle sattuu mutta sillon jos joku tekee mulle yllätyksen, josta ei itellä ollut harmainta havaintoakaan niin kyllä se saa hyvälle tuulelle. Pienetkin teot ja eleet riittää.

Että semmosia hyvän mielen tuojia kilometripostauksen muodossa. Kyllähän tuota listaa voisi vielä jatkaa mutta jätetään se ensi kertaan. Tuli kyllä hyvä olo kirjoittaessa ja fiilistellessä itseään piristäviä asioita. :)


English: Easter holiday was very nice. We spent it on Marcos Family's weekend house in Pilar. The weather was perfect, we ate a lot of good food, enjoyed, took it easy and played with the little children. Very nice weekened indeed. After the holiday I've been quite busy working on a few finnish-english translation files. Now the job is finally done and I can relax again.. The baby has started moving a lot in my belly. The best time to kick is in the night just before mommy is about to go to sleep. :D It's nice to finally feel that there really is something inside me. I don't feel like a fat person anymore, I feel like I'm actually carrying somebody inside me.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti