torstai 3. marraskuuta 2011

Hattuja

Tere! Mulla on kuulkaas kriisi nimeltä "miten yhdistän pitkän tukan hattuun". Se on oikein kinkkinen kriisi. Mä olen hattutyttö henkeen ja vereen. Lyhyen tukan kanssa lätsät vaan näyttää ihan pirun hyvältä. Se on niin kätevää kun on huono hiuspäivä mutta onnistuu silti näyttämään ihan kivalta ainoastaan lätsän avulla, joka piilottaa nätisti sen harakan perseen. Nyt pitkän tukan kanssa se ei oikein onnistu, koska niiden kanssa hattu saa mut näyttämään lähinnä urpolta. Mulla on ihan hirveen kova ikävä hattuja. Vielä viime kesänä kun kuljeskelin viiden sentin mittaisessa fledassani, sain käyttää hattuja vaikka päivittäin ja ne näytti kivoilta. Hattu päässä mulla oli aina jotenkin kotoisa ja nätti olo. Nyt kun koitan pitää hattua tunnen itteni hölmöksi. Tukka on jotenkin tiellä enkä tiedä minne ja miten sen oikein sykerrän. Tässä todistusaineistoa siitä, miten hattu vaan ei sovi pitkään tukkaan (ainakaan mun kohdalla). :(


Nää on siis vanhoja kuvia musta hattu päässä lyhyellä tukalla. Eikö ookin kivan näkösiä juttuja? No okei, näytän kieltämättä aika poikamaiselta mut ei se oo välttämättä huono juttu. Musta ei sais super naisellista leidiä tekemälläkään.. Noniin ja sit päästään hattukuviin, jotka räppäsin just hetki sitten. Otin kuvia kolmesta eri hatusta asettelemalla hiuksia eri kampauksiin mutta lopputulos oli aina armoton sojotus joka suuntaan.

Sykertääkö koko tukka hatun sisään piiloon? jättää sen vaan rehottamaan normaalisti? laittaa korvien taakse? heittää otsatukka hatun sisään? vai painaa hattu syvälle päähän.. Haha, no ei tod :D



Kaikissa hatuissa sama lopputulos. Tukka joko sojottaa ja hattu näyttää oudolta tai sitten näytän muuten vaan tylsältä ja tavalliselta.. Mahotonta. Traagista! Mitä mä teen kun mulla on huono tukkapäivä mut haluan silti näyttää hyvältä? Kuuluuko sillon sykertää se tylsä ponihäntä, jota näkee joka toisella ohikulkijalla? Vai tyytyä vaan tirauttamaan parit kyyneleet peilin edessä ja näyttää dorkalta koko loppupäivän? En suostu tähän vääryyteen. Mun täytyy opetella joku hieno tukkasykerrys hatun kanssa niin putoaa kivi pois sydämeltä. Oon tottunut siihen, etten näytä siltä "perus massalta", vaan tukka ja tyyli on aina ollut jotain muuta kun sitä puolipitkää tukkaa, ginan toppia ja tiukkia farkkuja. Nyt kuitenkin huomaan, että mä oon todellakin menossa just siihen suuntaan. Musta on tulossa tylsä. Tavallinen. Normi chiksi..


English: I've always been a hat-girl. Whenever I had a bad hairday I just put my had on and I looked good. A combination of short hair and a hat is GREAT. It never fails. And I really felt comfortable wearing hats, they made feel good. Now that my hair has grown I find myself having a crisis with hats. I can't wear them anymore. They look stupid with long hair. At least in my case. I took some pictures of me wearing different hats with different hairdos. The result was: all of them looked bad, boring.. I used to have a style, not unique but not basic and common either. I felt good in my style, I did look boyish and some people really might have disliked it but I didn't. And now that my hair is growing I feel like it's reflecting to my whole style. I'm becoming a boring girl with the common hair, common style and common face. I'm becoming normal. Basic. The idea of that makes me wanna puke. But on the other hand I don't dare to cut my hair. It's ages since it was this long and I feel like I'm achieving something that I haven't been able to do for ages: to let it grow.. What a tricky situation.

2 kommenttia:

  1. kevyestä pyyvillalangasta virkattu kevyt baskeri tai iso lierinen hattu. tai tollanen niinku sulla on mutta banama materiaalista tai jostaki vastaavasta... öö sulat, fasaani asia koristeöut oot tunket tukan alle niin että roikkuu silmukalla eessä. hahah joo terve ihan tylsä törstai ilta- sanosin että virkattu baskeri ainaski kannattas koittaa.

    jenni taas

    VastaaPoista
  2. Okei, kiitos vinkistä. Oon ihan hulluna hattuihin, ei haittais vaikka omistaisin ison läjän erilaisia. Täytyy alkaa metsestämään eri malleja. Hienointa olis toki, jos opettelis ite virkkaamaan.

    VastaaPoista