perjantai 4. marraskuuta 2011

Aamupalaa ja sadetta




Voiko päivä mennä mitenkään pilalle kun se alkaa näin? Ei kyllä voi. :) Heräsin hitaasti ja rennosti. Kävelin jääkaapille ja muistin millä herkuilla me se eilen täytettiin. Tuoreita ja kypsiä hedelmiä ja marjoja jääkaapin lokerot pullollaan. <3 Pahoittelut muuten, että mä hehkutan niin paljon kesää kun siellä suomessa te saatte nauttia auringonpaisteesta yhä vähemmän ja vähemmän, tuttu tunne. Tai no paskat, en mä mitään pahoillani ole. Mulla on niin pirteä olo, että tästä pitää nauttia niin kauan kun sitä kestää. Hedelmäsesonkikin on parhaimmillaan. Tuon annoksen jälkeen löytyy energiaa vaikka muille jakaa.


Huomasin ulkona tihuttavan. Kirmasin paljain jaloin takapihalle ja otin pyykit narulta, ettei ne kerkeisi kastua. Yleensä välttelen sadetta kuin ruttoa mutta nyt hymyilytti pienen tihkusateen alla. Juoksin takaisin kotiin haikaillen kunnon kupillista kahvia. Noh, sekä kahvi että maito oli loppu. Otin pyörän alleni ja polkasin lähikauppaan tihkusateen kastellessa mua yhä enemmän. Ei haitannut. Nyt istun sisällä, kuuntelen kuinka sade ropisee ikkunaa vasten ja ukkonen jyrisee. Vaikkei tänään olekaan se perus kuuma ja aurinkoinen kesäpäivä vaan nimenomaa se "tylsä sadepäivä jolloin pitää vaan kotona kököttää ja tylsistyä" niin mun on vaikea olla hymyilemättä. Muru istuu mun vieressä, tekee omia juttujaan ja antaa aina välillä pusuja. Mulla on sellanen jännä fiilis sisällä, sellanen että halkean onnesta.
Mulla on taipumusta saada tällaisia onnenpuuskia mutta toisinaan myös sellaisia todella masentavia kausia, jollon koko elämä tuntuu lähinnä yhdeltä isolta vitsiltä. Siitä synkemmästä vaiheesta selvittiin just hetki sitten joten nyt täytyy nauttia tästä tunteesta. On tää mun elämä vähän tällaista vuoristorataa mut sen kanssa pitää vaan oppia elämään ja nauttia pienistä asioista, jotka tekee mut onnelliseksi. Jopa niinkin yksinkertaisista asioista kun hedelmä-aamiainen ja tihkusade.


English: Can a day go wrong if you start it with a breakfast full of fruits and berries? No, I don't think so. I woke up this morning, went to the fridge and remembered what we just bought yesterday. <3 That little thing has been keeping me happy the whole day, just a plate of fruits. Not even the rain outside can ruin this feeling. My love is sitting next to me, doing his own stuff and giving me kisses every now and then. I feel like I'm exploding. In a good way I mean.
I tend to get these ups and downs as well. That's something that I've been living with my whole life. A small girl in a big rollercoaster. It's just something to get used to and to remember to appreciate the little things that make me happy like a good breakfast or a hug from my love. To remember to enjoy. And I'm really enjoying right now.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti